gru 06

Idą święta (tak, tak, pisalam już o tym), i TV zalała fala reklam Rodzina przy stole, rodzina ubiera choinke, rodzina robi zakupy. Jedyny słuszny model rodziny: mama, tata, dwoje dzieci, najlepiej chlopczyk i dziewczynka. 

Jakby inni nie byli docelowymi klientami produktów. A ja nawet choinki nie mam. A w koło mnie, w przeważającej częśći: bezdzietne pary, samodzielnie wychowujące dzieci mamy, rozwodnicy, pary jedne po ślubie inne w konkubinacie. Single. Rodzice dla psów i kotów jedynie. A zapewne jest cała rzesza ludzi homoseksualnych. Pary lesbijek, gejów. I co, przepraszam oni nie mają prawa zaistnieć jako model w reklamie?Zamiecieni pod dywan?Upchani do szafy? XXI wiek, a nadal sie lukruje rzeczywistóścw mediach jak za PRLu. Nie kupuje tego, nie lubie, nie popieram. Czuje sie pominięta, zepachnięta na margines. Mówie temu stanowcze NIE. Tak, w takie dni czuje sie w mniejszości. 

Czy tylko Ci co spłodzili dzieci, najlepiej córke i syna, maja prawo stanowić norme, wzór, model? Jak często sie słyszy, “ozenił się?” i gdy pada odpowiedź ,że nie, ktoś to najczęściej komentuje “oj, ni wyszło mu, nie ułożył sobie życia”. Jakby ułóżenie sbie życia to bylo tylko i jedynie posiadanie męża/żony i dochowanie sie dzieci.

Nie krytykuje, nie potępiam ani nie obśmiewam rodzin “mama,tato,dziecko/dzieci”, ale dajcie już spokój fachowy w mediach z lansowaniem tylko tego modelu. Są na tym świecie inni ludi, równie szczęśliwi, i równie zasługujący na zauważenie. 

Ania z mężem i psem, czyli rodzinka.pl

Autor admin

gru 06

Autor admin